Okolo Smoleníc

Naspäť
Stredne náročná trasa vedie po málo frekventovaných verejných cestách s asfaltovým povrchom alebo aj spevnených lesných cestách. Nádherné lesné prostredie Malých Karpát má pod vrchmi Záruby a Veterlín pestrý a pomerne členitý povrch. Fyzicky náročnejšie je najmä stúpanie z lokality Brezinky popod Veterlín. Na tomto lesnom úseku s viacerými neprehľadnými zákrutami si treba dať pozor aj na orientáciu.

Trasu začneme v Smoleniciach pri kostole neďaleko Smolenického zámku. Od kostola zídeme nižšie na hlavnú ceste č. 502, na ktorú odbočíme doľava a po modro značkovanej cyklotrase sa okolo závodu Chemolak dostaneme do Trstína. V obci na najbližšej križovatke odbočíme doľava a už po červených značkách Malokarpatskej cyklomagistrály (003) prejdeme cez železničné priecestie a mierne vystúpime k lokalite pod názvom Chmelíkov mlyn. Od ďalšej autobusovej zastávky pri veľkom kameňolome sa k nám asi na 1 km sprava pripojí červeno značkovaná pešia turistická trasa. V Bukovej vystúpime do jej centra a pokračujeme mierne dole. Ešte v obci odbočíme doľava na žlto značkovanú cyklistickú asfaltovú cestu (8209) vedúcu okolo poľnohospodárskeho družstva a vľavo od vodnej nádrže Buková. Popod ruiny hradu Ostrý Kameň vľavo nad nami onedlho prídeme na križovatku turistických trás Brezinky. Vydáme sa z nej vľavo po modro značkovanej turistickej trase, ktorá vedie spolu so žltými cyklistickými značkami. Vystúpime východným smerom po spevnenej lesnej ceste k malej skalnej kaplnke Panny Márie, neskôr prudko zabočíme doprava a opustíme modro značkovaný turistický chodník. Po severnom svahu Veterlína vystúpime až k najvyššiemu bodu trasy (480 m) a potom klesneme južným smerom k lokalite Červená hora. Na križovatke cykloturistických trás pokračujeme už po modro značkovane cyklistickej trase (2201) v smere na Jahodník a Smolenice. V rekreačnom stredisku Jahodník máme možnosť odbočiť k jaskyni Driny, jedinej verejnosti prístupnej jaskyni v Malých Karpatoch. Z Jahodníka potom pokračujeme v zjazde k hlavnej ceste č. 502 v Smoleniciach. Odbočením doľava v smere cez obec sa onedlho ocitneme v cieli cyklotrasy pri kostole v centre Smoleníc.